דרכי התמודדות יעילות להתקפי חרדה וכיצד להירגע?

התקפי חרדה יכולים להתרחש מכמה סיבות שונות. לפעמים אירוע טראומטי בחייו של אדם גורם להתקף. לפעמים אדם פשוט נוטה לחרדה באופן כללי. במקרים מסוימים תרופות ומצבים רפואיים עלולים לגרום להתקף חרדה. ויש אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של חרדה. כך או כך, יש עזרה זמינה. ללמוד לקבל את מצבך ולהשתלט על חייך הוא המפתח להתמודדות עם התקפי חרדה.

בעוד שטיפול עצמי יכול לעזור לך להתמודד עם התקף חרדה, עזרה מקצועית נחוצה במקרים חמורים יותר. ביצוע בדיקה רפואית חיוני כדי לשלול כל מצב רפואי בסיסי. תרופות מסוימות או חומרים לבילוי עלולות גם לעורר חרדה. חשוב לזכור שהתקפי חרדה הם תהליך שנמשך כל החיים. למרבה המזל, יש מספר טיפולים יעילים. הנה כמה מהאפשרויות הנפוצות ביותר:

במהלך התקפה, אתה עלול לחוות התקף לב או דופק מירוץ. אתה עלול גם לחוות הזעה, פעימות לב לא סדירות ודופק מהיר יותר. הנשימה שלך תאיץ כדי לקבל יותר חמצן. הדאגה גם מקשה עליך להתמקד ולעתים קרובות תגרום לך להרגיש חלש או עייף. שימוש בטכניקות אלה יכול לעזור לך להתמודד עם התקפי חרדה ולהתגבר עליהם. אז, אם אתה חווה התקף חרדה, תנסה את הטיפים האלה ובקרוב תראה שאתה כבר לא קורבן של חרדה.

למרות שאין מונח רשמי להתקפות חרדה ב-DSM-5, הביטוי הפך פופולרי על ידי אנשים רבים שסבלו מהם. במקרים מסוימים, תסמינים אלה עלולים להיות חמורים מספיק כדי לגרום לאדם לבקש עזרה רפואית. ובעוד שלחלק מהאנשים יש בעיה חמורה יותר כמו התקף לב, רוב המקרים מתונים וניתנים לשליטה. אז, הטיפול הנכון הוא קריטי. חשוב לחפש טיפול להתקפי חרדה אם יש לך היסטוריה משפחתית של חרדה.

תרגול מחשבות יכול לעזור לך להתמודד עם התקף חרדה. על ידי קבלת תחושות גופניות לא מאיימות, תוכל להימנע מלחוות את הסימפטומים שמחמירים אותם. נסה לדמיין סביבה שלווה בראשך ודבר עם אנשים שאתה אוהב. פעילויות אלה גם יזכירו לך שהסימפטומים שלך רגעיים. עדיף לתרגל את הטכניקות האלה לעתים קרובות ככל האפשר כדי למנוע מהתקף חרדה להתפתח לאחד במלוא מובן המילה.

אם הסימפטומים חמורים דיים, הם עלולים למנוע מילד לבצע פעילויות תקינות ואף לפגוע ביחסים בין הורים, אחים, חברים ומבוגרים אחרים. אם התקף החרדה חמור דיו, כדאי לבקש טיפול חירום, רצוי איש מקצוע לבריאות הנפש. פסיכותרפיה או טיפול תרופתי הוכחו כיעילים בהקלת התקפי חרדה, אך בחירת הטיפול תלויה במידה רבה בחומרת המקרה וההיסטוריה הרפואית של כל אדם.

חרדה היא רגש אנושי נורמלי, וכולם חווים תקופות של חרדה ופחד מוגברים. אך כאשר הסימפטומים הופכים לכרוניים או מתערבים בחייו של האדם, הם נחשבים להפרעת חרדה. הפרעות חרדה מאופיינות בחוסר יכולת להתמודד עם מצבים יומיומיים. התקפי חרדה עלולים לגרום לתגובות פיזיות, כגון הזעה, רעד, בחילה ואפילו התעלפות. יש אנשים עם הפרעת חרדה להימנע ממצבים מסוימים לגמרי, ולכן הם לא צריכים להתמודד עם המצבים שמעוררים חרדה.

אחת הדרכים הרבות להתמודד עם התקף חרדה היא תרגול נשימה עמוקה. תרגילי נשימה עמוקה, הנוהגים בקביעות, יכולים לשקם את האיזון בין המצב הפיזי והנפשי. תרגילים אלה יכולים להתבצע בכל מקום ובכל זמן, ויכולים להתבצע בפרטיות של הבית או המשרד שלך. אם יש לך התקף חרדה, הטכניקה היעילה ביותר היא לקחת נשימות עמוקות באופן קבוע. זה אולי נשמע פשוט, אבל תרגילים אלה עזרו לרבים להתמודד עם הסימפטומים של פאניקה והתקפי חרדה.

התקף חרדה יכול להיות קל, מתון או חמור. ברוב המקרים, חרדת המצב מעוררת את ההתקפה. אם ההתקפה חמורה, זה התקף חרדה, אבל זה יכול להיות גם מקדים להתקף חרדה. במקרים אלה, סיבת התקיפה אינה ברורה, והתסמינים יכולים להיות עדינים או אפילו שונים לחלוטין מאדם לאדם. אין תרופה ידועה לחרדה והתקפי חרדה, לכן חשוב לעבוד עם איש מקצוע מוסמך.

פרטים נוספים בלינק: https://etual-k.com/2019/01/18/%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A4%D7%99-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%94-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%93%D7%95%D7%AA/