מהו שיקום מקצועי? ‏

במהלך תהליך השיקום המקצועי יכול היועץ לעזור לך להציב לעצמך מטרות מציאותיות ולהציע הצעות למציאת עבודה חדשה ומשמעותית. הם גם יכולים לעזור לך להשיג את הציוד שאתה צריך, כמו גם להצביע לך למשאבים קהילתיים שעשויים להיות מועילים.

תהליך השיקום המקצועי (VR), כמכלול, כולל ארבעה שלבים: יישום, השלמת הכשרה, תכנון עבודה ופתיחת קריירה. היועצים היעילים ביותר יוכלו למצוא לך את העבודה הטובה ביותר עבור הכישורים שלך, כמו גם את ההכשרה והמשאבים הטובים ביותר באזור שלך. בנוסף להבטחת הישארותך בכוח העבודה, יועץ שיקום מקצועי יכול גם לעזור לך ביחסיך האישיים עם עמיתים לעבודה.

התהליך נועד לא רק לעזור לך למצוא עבודה, אלא גם לעזור לך לשפר את השורה התחתונה. בנוסף לכך, יועץ שיקום מקצועי יכול לעזור לך לקבל את התמיכה הדרושה לך כדי להתמודד עם הנכות והשינויים שחלים בחייך.

שיקום מקצועי יכול לכלול ארבעה סוגי הכשרה בסיסיים. אלה כוללים הכשרה מקדימה, הכשרה אקדמית בסיסית, הכשרה לקריירה והכשרת כישורים מפצים. הכשרה מקדימה כוללת סיורים באתרי עבודה ולמידה כיצד למלא טופס עבודה. הכשרה אקדמית בסיסית כוללת קורסים במתמטיקה, קריאה וכתיבה. בנוסף, הכשרת קריירה כוללת למידה על תעשיות ספציפיות.

חינוך מקצועי יכול לכלול הכשרה בהסתגלות אישית, הכוללת למידה על המשימות והמיומנויות השונות הנחוצות לחיים עצמאיים. הוא יכול גם לכלול הדרכה במגוון פעילויות ניהול הבית, כגון בישול, ניקיון ושמירה על בית המשפחה.

החלק המרשים ביותר בתהליך השיקום המקצועי הוא לראות את הלקוח שלך חוזר לעבודה. הדבר חשוב במיוחד לאנשים שסבלו מפציעה חמורה. זה יכול לגרום לשינוי עצום בסגנון החיים. חשוב למצוא עבודה שתתאים לא רק לכישוריך וליכולותיך, אלא גם לגמישות הדרושה לך כדי להתאים את עצמך לסגנון חייך החדש.

למחלקת השיקום, המפקחת על תוכנית השיקום המקצועי במדינת פנסילבניה, יש מספר שירותים זמינים לאנשים מוסמכים. בנוסף לייעוץ מקצועי, המחלקה מציעה גם מקומות עבודה, שירותי הצבת עבודה ושיקום פסיכוסוציאלי. הוא גם מספק שירותים באמצעות רשת של ספקים מאושרים.

מחלקת השיקום יכולה לשחרר את המידע שלך למוסדות אימונים ללא רשותך. עם זאת, חשוב מאוד שתיתן למחלקה את הסכמתך לפני שהמידע שלך ישוחרר. הוא יכול גם לשחרר מידע ללא הסכמתך לרופא או לספקים רפואיים אחרים. באותו אופן, אם הרופא שלך או ספק רפואי אחר ממליצים על שיקום מקצועי, תצטרך לתת למחלקת השיקום את המידע הרפואי המתאים.

הדרך הטובה ביותר לגלות אם אתה זכאי לשיקום מקצועי היא להשלים יישום. הבקשה תבקש ממך את פרטי ההתקשרות הבסיסיים שלך, כמו גם את המידע הדרוש בנוגע לנכות שלך. זה יהיה בשימוש על ידי היועץ כדי לקבוע את הזכאות שלך לשירותים. בהתאם לצרכיך, ייתכן שתצטרך לספק מידע רפואי, קורות חיים או צורות מידע אחרות. היועץ יעריך את צרכיך ויערוך סידורים לשירותיך. היועץ יכול גם להמליץ על שירותים נוספים, כגון ריפוי בעיסוק או הכשרה מקצועית.

פרטים נוספים בלינק המצורף: Shekulo Tov